Födelsedagsmiddag

Gårdagens kväll blev precis sådär mysig, avslappnad och trevlig som det kan bli. Direkt efter skolan där vi hade roliga övningar i värderingar om yrken handlade jag alla ingredienser och städade. För när vi pratat i måndags kändes det som att jag ville träffa honom igen och genomföra födelsedagsmiddagen vilken jag både fasade att laga och gladdes åt. Vid femtiden, då jag susat runt som den effektivaste husmodern och diskat, städat, duschat, förberett tårta och mat, kom han in genom min dörr, den stiligaste karln av få. Grytan blev lyckad liksom efterrätten i form av en gräddtårta med chokladmoussefyllning och hallon, samt passionsfrukt och flisad hallonchoklad som garnering och de obligatoriska tårtljusen. Sedan trängdes vi ihop i min säng och somnade. Min M. Min alldeles egna M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0