En pensionärska med mode och minnen

Det är torsdag natt, jag har just jobbat sista kvällspasset inför ledigheten och jag har varit som en pensionär de senaste dagarna som haft såå lite tid och såå mycket att göra! Tänk; både gå till systemet OCH packa på en dag! Har stissat upp mig och varit nervös, tänk om jag har fel kläder med, vilka skor ska jag ha, funkar en stickad mössa istället för toppluva, tänk om jag inte har någon tillräckligt bra långärmad tröja med, tänk om tänk om tänk om och på en båt och allt! Men nu känns det lite lugnare. Som soetnosen sa i telefon nyss; det är en familjebåt och vi ska vara i Stockholms skärgård... Igår satt jag och tittade i en gammal kartong på gamla barnböcker, brev och egna tidningar ("Impega Ned" hette babyn som kom ut i två nummer) samt lite olika skolhäften och ett gammalt hemkunskapsprov från åttan med ett väldigt dålig resultat på, föga förvånansvärt... Min och grann-Maries supercoola bok "Ingegerd & Co. och de åtta korna" (typ) låg däri också. Jag skrattade högt, fan, vi hade humor som tolvåringar. De senaste dagarna har jag hatat SL för att det tar alldeles för lång tid att åka mellan Järfälla och Täby, och så har jag och M vältrat oss i underbara The Office.
Min kille är inte blödig, hör ni, han kan slakta ankor och känner jag honom rätt är han världsbäst på det. Och jag hade roligt på jobbet idag, det flöt på när jag blippade, svarade alla med glatt tonläge och imorgon, gott folk, ska jag supa mig full på körsbärsvin och sommarcider med M och hans grabbs i sann midsommaranda! Lördag: grilldag, söndag drar vi. Alla i min närhet verkar få något romantiskt skimmer över ögonen när jag säger att vi ska ut och segla på tu man hand. Båtar och skärgård drar kanske i samma trådar som snögnistrande vinterlov i fjällen i människors huvuden medan charterresor drar mer till husvagnssemesters håll, bara en flat gissning. Köpte en skittuff kepa idag nere på H&Ms pojkavdelning och (från Dam:) en fin randig tröja, en blå blus med matchande (ja!) shorts samt ett par jeansshorts. Och solglasögon, som inte var sådär supersnygga. Fast enligt Nilla passar ingen i solglasögon, vilket jag tröstar mig med fast jag tycker att jättemånga ändå är snygga i sina. Utom dem i flugsolglasögon, vilket är de flesta då det är mode. Som Oscar Wilde sa; "Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months"

Kommentarer
Postat av: Nilla



Va skönt det kommer bli på båten.^^

Och damn straight.. ingen passar i dem, man får ta det som ser minst fult ut och se stolt ut. Det är ju det alla andra gör.

2009-06-19 @ 11:58:26
URL: http://eternalia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0