Idoljakt

:) Jag har skaffat mig en liten idol - nämligen pojkaktigt charmige Alexander Rybak som vann ESC i år. Jag och Therese sållade oss till skaran tonårstjejer och såg honom uppträda igår i Vällingby C där han gjorde oss äran att sjunga två låtar; först en ny singel och sen vinnarlåten som gjorde mig glad i hela kroppen. Diggar hans Fairytale mer för var gång jag hör den.
Såhär spralligt glad såg han ut när han pustade ut efter fiolspelandet och tog emot jublet tillsammans med sina dansare inne i gallerian:

©Therese H

Men jag fick mig faktiskt en liten chitchat med honom innan spelningen, he he he. Vi satt på Serrano när vi såg en ung spoling vandra runt utanför - en riktig liten Rybak-look-a-like! Thereses norska kollega blev nog lite röd om kinderna, det tror jag allt... Sen kunde jag inte låta bli att roa mig lite. Jag tog fram block och penna och gick fram till honom och bad om hans autograf. Han lossade hörlurarna ur öronen. "Varför?"
"Alexander Rybak?" sa jag frågande. Han var ännu mer lik gutten på nära håll!
Han log. "Det är inte jag..."
Tyvärr gav jag upp där och envisades inte vidare om en autograf ändå. Hoppas han blev lite grann mallig över liknelsen!

Kommentarer
Postat av: Nilla

En lookalike är ju bättre än ingenting! =P Han blev nog glad av det och skryter för sina vänner.

2009-06-04 @ 12:05:52
Postat av: Therese

Hoppas vi ser honom igen :) Då SKA vi ha autografen! :P

2009-06-04 @ 16:12:54
Postat av: Anonym

Hihi Therese, menar du den riktiga eller den andra?

2009-06-04 @ 19:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0