Sex

Vänta med sex till bröllopsnatten...? Precis som när folk röstar på KD kliar det lite under huden när man hör sådana tankegångar... Visst, det är sunt att vänta tills man hittat en vettig kille eller tjej, för första gången är ju trots allt första gången. Men att trissa upp sexet sådär stort och magiskt till "bröllopsdagen" - det är ju som bäddat för besvikelse och förstörelse av en fin dag ifall det gör ont och är nervöst och obehagligt... Och jag är något avogt inställt till det symboliska i att "spara och ge av sig själv till min blivande", precis som att man är ett äpple man biter en tugga ur, ett objekt, fött ur synen på sex som en längre pågående aktivitet förbehållet äktenskapet mellan två människor som är ämnade för varandra, och inte som ett enstaka samlag och aktivitet i valfri konstellation.
Jag vill se sex som något naturligt och lika normalt på en bädd av rosor som fastkedjat upp- och ner-vänt på en sexklubb; eller för all del: fastbundet med strumpeband i bröllopssviten. Fast hur jag än vrider och vänder på det är det upp till alla individer att välja själv hur de gör och hur de väljer att se på sex; så jag får allt backa och muttrande gnaga lite på nagelbanden. Ty sex är så mycket och är olika från gång till gång. Det kan vara frihet och sammanslutning, fortplantning och lek, utlopp av kärlek eller utlopp av tillfällig njutning, det kan vara spänning och det kan vara trygghet.
Men vad gäller tvångsäktenskap och att göra illa småflickor och förvägra dem njutning genom den grymmaste traditionen av allt - könsstympning - må det aldrig bli accepterat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0