Storbystad

Det har varit lite full rulle här. I måndags jobbade jag sju till fyra och plockade kolonial - sketakul! Det gjorde jag idag med; det är en bra motpol till kassan. I måndags kväll gick jag även på bio med söta tjejer 5 och såg coola Ice Age 3, i 3D. Ibörjan tror jag vi alla satt på värsta "tåget ankommer till stationen"-gäng och skrek och skrattade vid minsta sak som kom emot oss på duken. Jag vill se mer 3D! Ns syster pratade om "4D" med doft och rörelser på Tekniska museet, dit vill jag gå.
Tisdagen hos M förfylldes av att han jobbade hemma och jag bakade matbröd och kladdkaka efter en lång sovmorgon, bort med halva dagen. Baklusten sitter i, så ska eventuellt göra kanelbullar imorgon när jag är ledig. Nilla har rätt i att baka istället för att sitta vid datorn, det är både godare och kladdigare.
I onsdagen följde jag med en arbetskamrat och hennes vänner på en bh-kväll. Det var skoj! Rekommenderas! Vi började med att äta kinamat och då spillde jag ut misosopppa över bordet, sådant där som är så trevligt när jag precis lärt känna folk. Sedan vandrade vi ner till butiken där det bjöds på dricka och tilltugg och fyra villigt inställda expediter, med en inledande föreläsning om behåar.
Det var jag, två andra jobbtjejer och så en massa mammor som alla hade band till min kollega som bjudit in oss! Sen fick vi alla veta sanningen: att de flesta kvinnor har helt fel storlek på behån och det vanligaste misstag är för stort omfång och liten kupa. En liten nätt dam kom fram till mig, la snabbt händerna om bysten och ilade sedan iväg efter en behå. Den kvällen gick jag från 80B i storlek... till 70E! Det jag trodde var en Barbiemodell. Självklart resulterade det i en behå i fin vit spets... Man är ju lättfjäskad ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Ja det kan säkert stämma för där har jag skrivit en del.. ;-) Ha det bra!

2009-07-09 @ 22:03:09
URL: http://emmixen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0