Sagor

7-17-pass idag, är lite långt men det gick fort! Och det var ganska mysigt att åka 05.30-tåget på morgonen. Sen traskade jag in i skogen med CM & en kompis, och så grillade vi vid vattnet och matade trut och fiskar med bröd och paprikabitar som inte kunde flyta. Som en saga var det.
Och varmt är det ute. Och barnen leker utanför fönstret. Bussen åker som vanligt förbi med buller och bång. Som i en saga...
Tänk om man hade en unge nu att ha i knät. Vad svårt det vore att skriva då...Jag vill så gärna ha barn, det är ingen nyhet. Inte nu, nu är det så bra bara jag och CM. Men sen. Minst tre. Helst fyra eller fem. En hel skock kring barnvagnen när man hastar fram genom mittengångarna i affären... och en hel skara omkring en i sängen som lyssnar på sagor. Ett stort barn med många tankar och funderingar, ett mindre barn som spexar och stjäl uppmärksamhet, och en liten bebis att gulla in sig i. Vilket drömscenario!
Lite mellanrum mellan dem lär man väl ha så man får lite tid för vardera unge. Men det måste vara så underbart att ha flera barn att följa, upptäcka vilken personlighet de har, se dem växa, få träffa en massa fjuniga svärsöner och söta svärdöttrar och sen börja samla foton på barnbarn i plånboken! Självklart skaffar man inga barn, man får dem... Men åtminstone ett syskonpar önskar jag mig. Det har varit och är skönt för mig att ha en syster, som tar över lite av föräldrarnas uppmärksamhet ifrån en så man inte ständigt står i blickfånget. Men ibland skulle det nog vara bra att kunna välja vem man vill umgås med för tillfället, växla mellan syskonen så att säga, och det är det jag vill ge mina barn. En trygghet i varandra. Jag ser ju fördelarna i att ha bara två barn, en var, båda barnen som får en mamma eller pappa för sig själv, och villkoren för familjerabattanerna uppfylls. Men det är så vanligt och tråkigt! Helst en pojke och en flicka med tre år emellan, så har man fullgjort sin samhälleliga plikt. Jag vill ha många barn, många små unika människor att lära känna och vägleda ut i livet på bästa sätt. Och så är ju CM så klok och snäll och underbar, jag är liasom skyldig världen att föra hans gener vidare, små människor som tar efter honom, fler av honom helt enkelt, och inte minst - fler av juvelen själv ;)
Nä, det vore uppåt väggarna att hoppas på kopior av sig, det måste jag erkänna. Ungen får vara precis hur hen vill, så länge den blir lika vettig som sina föräldrar. Bara jag får ett barn åtminstone, så får jag drömmen uppfylld. Fast helst ska drömmen komma i flerpack. Kärlek som bara växer ju fler som delar på den. Och kärlek att skapa nytt liv tillsammans med den man älskar. Jag är bara tjugoett, men jisses vad jag längtar...

Kommentarer
Postat av: Nilla

..och sålänge flickan inte vill ha en rosa prinsesskjol på sig. ;P

2009-07-17 @ 06:40:30
Postat av: Katten

Hm. Hade du skrivit "pojken" hade det varit OK.

Eller "barnet", för en person i neutrum får ha prinsesskjol.

;)

2009-07-18 @ 10:11:43
Postat av: Nazli

du kommer att få den här drömmen uppfylld, jag e övertygad om d.

2009-07-18 @ 22:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0