Katten rensar upp i sitt ordförråd

Ja, ni hörde (läste?) rätt. Istället för att uppdatera och tillföra ord, ska hon rensa och kasta! Och det är speciellt ett begrepp jag ämnar deleta - ordet "kändis"! Jag förstår faktiskt inte vitsen med att prata om kändisar, och ännu mindre förstår jag vitsen med att kalla exempelvis dokusåpabruttan Carolina Gynning för "artist" eller "konstnär" för att få henne att framstå mer än vad hon är.
Men jag tänker förneka kändisarnas existens. Man är inte bara "känd" - man ska ha gjort något också. De må vara stå-uppare, tv-leks-programledare eller till och med modebloggare, men jag ska verkligen anstränga mig till det yttersta för att inte prata om människor i termen kändis. Och detta i syfte att minska den utbredda dyrkan av personer som syns i media utan betydande prestation. Det KAN inte vara sunt att ha ett samhälle där man tjänar pengar på utseende, "glad personlighet" och antal träffar på Google. Det är att gå bakåt i tiden, som att se upp till adeln och kungar på grund av deras släkttavla och egendom - förlegat och förkastligt.
Så Nilla. Du har min tillåtelse att nypa mig varje gång jag använder ordet kändis i dagligt tal.
Detta blir sista gången jag säger det... *sväljer bort den sura uppstötningen (eew) och intar talarstolen*... kändis. (Obs! Det räknas inte att prata om min nya princip)

NU är hemtentan inlämnad, mitt livs andra Friskis & Svettis-pass genomflåsad och jag avslutar med att peta in två bilder, med varsin trånande suck för...

... såhär kungligt som Therese och hennes Dennis sover vill jag också sova

...och tänk om man ändå vore ung jänta på femtiotalet och fick läsa
 om den här gullponken i flicktidningarna- Lars Ekborg för er som inte ids se svartvitt!
Sötare uppnäsa får man leta söderut efter!


Sen - att vara känd är ju inte samma sak. Men känd för... hellre än känd från. Sie verstehen?

Kommentarer
Postat av: Therese

Hanna! Du kan få sova där med mig om du vill nån gång? :) 9-0 mot Mariestad idag. LÄCK! ;)

2009-01-31 @ 00:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0