Life is fantastic, I don't want to die

Första arbetsdagen är avklarad! Jag satt i kassan i blå collegetröja och sken upp varje gång jag upptäckte att PUL-koderna låg ruvandes långt bak i huvudet. Det var roliga stamkunder som kände igen ett nytt ansikte och arbetskamrater som var uppmuntrande.
Åkte hem vid 14, shoppade mat och bindor, diskade hälften av disken till Army of Lovers. Nu har jag försökt beställa kursböcker sen två timmar men sidvisningarna är sega då jag uppnåt maxhastighet på abonnemanget. Jag har kommenterat presskonferensen om kronprinsessans förlovning (som jag såg i smyg) för Jennie - de har haft sju sköna år för sig själva och nu börjat pådraget och fjäskeriet. Ja, Vickan, jag vill fortfarande avsätta dig (notera mitt medvetna övertramp). Det är odemokratiskt, hånfullt mot "folket" och gammaldags med monarki. Jag och kussen har även pratat killar och förhållanden, vi har nästan mer att prata om nu när hon bor i Leeds än vad vi hade förut.
Jag och T har även börjat planera för vårt fältarbete i skolan. Vi har inlett vårt lilla projekt om Ejendals Arena, så hoppas allt går som vi tänkt...
Och så blev jag kallad för "jävla rasistjävel" i lördags av min anonyme läkar-flashback-kompis. Men han sa det med glimten i ögat, han som visade sig vara ett retsamt knippe och irriterande som få när jag inte är på rätt humör. Nilla tyckte det var bra sagt, visst tyckte du? Bara för att jag inte förstod hur svenska koreaner kan heta Anna och Josefin :) Men nu vet jag. Ty jag är både rasistisk OCH öppen för min omvärld *blink*

Lax & pasta till middag! Life is fantastic, the beauty and sorrow! Death is too drastic. I can't say goodbye ./AoL
Och jag hade glömt bort hur många av kunderna som är snygga unga killar! Ni får flirta med kassörskan, jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0