Mingelfest

Jag är nyss hemkommen från Hannah Graafs Bloggfamiljens mingelfest, proppmätt efter den sena middagsbuffén med tjejerna. Det var en riktigt trevlig kväll! Nazli var het på gröten och vann både presenter i en av de många utlottningarna och minglade till sig ett visitkort inför framtida jobb. Vi drack även vin och roades av Hannahs söner som var små minikonferencierer och förste lottuppläsare, samt lyssnade på en ung kille vid namn Magnus Weideskog som uppträdde med några av sina låtar. Jag kände igen honom, vi gick i samma skola på högstadiet, så jag var ju tvungen att höra efter om jag hade rätt. Och jo, han gick i Marsklassen och jag i Jupiter, och var riktigt trevlig och öppen. Inte undra på att alla damerna flockades och ville bli fotade med honom! I skolan bytte vi nog inte ett ord med varann, men det blir ju alltid annorlunda när man känns igen när man är äldre i oväntade sammanhang.
Kan det finnas nåt skönare förresten än att ta av sig festkläder, smycken och jox, och dra på sig stora myspysbyxor och vid I♥Stiko-tröja med ett glas vuxeno'boy (32% kakao vilket gör den i princip oupplöslig) framför datorn när man varit ute?? Möjligen krypa ner i sängen, men det är jag alldeles för upp i varv för.
Var fem timmar på SACO-mässan igår också, gick på seminarier, glodde i montrar och bläddrade i broschyrer. Jag fick reslust av alla flaggor och lockelser. Mitt förråd av pennor ökade också markant, det tycker nog karln min är bra... Annars är han borta och gör pepparkaksskapelser, och låter mig vara gräsänka för helgen. Jag satt uppe hela natten igår och spelade Mah Jong online med en fransman, en amerikan och lillasyster (en tysk, en rysk och en Bellman lät det nästan som). Därför var det extra svårt att ta sig upp idag och skriva på min inlämningsuppgift. Blev inte klar, men ska fortsätta imorgon, innan Killinggänget på Dramaten... Dessutom måste jag ju avslöja att jag beställt julklapp till gubben... är såå nervös att det inte ska passa, men jag tyckte det var så fint själv men presenter är alltid så svåra och man kan aldrig vara säker på att mottagaren har samma smak. Nu vill jag ha julafton bums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0