Dubbelkollaren

Snön ligger í drivor här i Tjockholm och alla bilar måste skotta sig in i och ut ur sin parkeringsficka. När jag har gått till jobbet har jag blivit en snögubbe som måste skaka av sig snön innan han går in. Jo, har kört mitt första egna pass i helgen; ett extrapass så jag har inte stått ensam i kundtjänst än. Jag bävar för det, jag tror inte jag kommer kunna hjälpa alla kunder utan det kommer bli någon kollega som blir uppringd stup i kvarten. Den dag jag står jag ensam där önskar jag bara att folk ska kolla sina lottorader och lösa in trisslotter - inget svårare än så, snälla! Det är bra med jobbet att jag tränas i att fixa saker själv utan att dubbelkolla. För jag dubbelkollar allt jag gör i princip. När jag lagade kola igår frågade jag karln om kolan hade kokat klart... fast jag kan gissa svaret lika bra själv som han. Det som inte dödar härdar, visst? Ett annat plus med jobbet är att jag får en jädra studiemotivation, haha!
Om en halvtimme ska jag med bussen för att få håret klippt i centrum. Det är midvinterblot ikväll, då måste man ju vara fin. Offra en marsipangris och dricka öl, eller hur det var. Som vanligt inför möten med nya människor, särskilt ett större kompisgäng som känner varann sen förut, har jag bara en stark känsla av VILL INTE, men jag kan medge (mitt nya erkänn-ord) att det kan bli ganska bra och roligt.
Igår blev det riktigt juligt här hemma. Karln kom hem från Dalarna och jag ställde mig och gjorde två sorters kolor, den ena med pepparkakssmak och den andra med kickkolesmak. Jag gjorde även polkabräck som blev smuligt och misslyckat, som nu ligger likt en trasig ukrainskt palt i en skål som man kan småäta ifrån. Under tiden satt M och slog in och lackade julklappar och blotspresenter så det doftade lack och julgodis i hela lägenheten.
Julhandlat har jag också; både julklappar och ingredienser till godiset. Så nu ska jag bara klippa mig och få det sista i brevlådan som ska slås in, så äre bara tre dagar kvar tills min och Ms första gemensamma julafton ♥

Kommentarer
Postat av: Jennie

Juligt värre. :) Jag har bara bakat lussebullar än, men använde sånt där nyttigt mjöl som gjorde att det inte blev så himla lyckat. Måste nog lära mig snart att det är bäst att bara följa traditionen ibland.. :) Annars har jag bara skickat ett par julkort (resten kommer nog att komma fram till Sveriges olika destinationer någon gång framåt 20:e Knut..) och köpt julklapp till Simon (som måste skickas från sverige, så vem vet när det paketet kommer...) Men idag är sista arbetsdagen innan litet jullov, och så bara 4 dagar jobb de kommande 2 veckorna! Och vinter har vi fått!! Äntligen! Blir alldeles löjligt överlycklig och nästan lite rörd över att titta ut genom fönstret och se det trista, regniga, gråa Engelska vinterlandskapet förvandlat till något vitt och fluffigt och mjukt, så när Skandinavien man kan komma utan att vara där, typ. :) Alla andra klagar på kaos, jag rusar ut och bygger snögubbar. :) God jul på dig, gamle vän! (ditt julkort kommer nån gång nästa år...så går det när man är ute alldeles för sent...) Kram!

2009-12-22 @ 08:16:35
Postat av: Anonym

Snögubbar - oh, det vill jag också göra! Nu är det jättefint här med, men visst, jag önskar jag kunde cykla till jobbet istället för att gå...

God jul och kram

2009-12-22 @ 12:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0