Femte flytten på tre år

Varm som fan, har legat under filt och läst om lösningsfokuserade samtal, och har nu gett mig på att börja packa lite smått. Åtminstone göra mig av med det jag inte vill ha kvar. För seriöst, inte kan man kånka runt på gamla cd-singlar med Emilia och Aqua?! Funderar på att knata ner till torget och skänka dem till nåt av alla de där små loppisborden som jämt står där nere. Eller, det som egentligen är det mest värdefulla: kasta dem i grovsoprummet? Man kanske kan sätta ner en kasse och skriva: Fungerande cd-skivor, ta eller kasta? Finns alltid pensionärer som vill ha nåt i bilen åt barnbarnen... Och är de kvar om en vecka slänger jag dem.
Annars är det pappersfanskap och vinterkläder som tar mest plats känns det som.
Hur göra med enkelbäddslakansseten? Kanske kan ta ut de finaste och ha som gästlakan? Och den här stora IKEA-tavlan från "förr"; den med killen i fyren omgiven av stora vågor. Inget jag har behov av att sätta upp på väggarna i Hägernäs, så kastas?
Undrar hur mycket smågosedjur som CM har lust att ha framme?
Stinas "gipskondom-figur med ögon": Den platsade inte här hemma riktigt heller, så den ligger ner i bokhyllan, borde kanske fixa någon slags ställning så den står upp? Som mammas gamla Barbiedockor hade. Den tjusiga gröna tygtavlan som jag har uppe nå ska rullas ihop och sparas, den platsar perfekt i en gillestuga i ett framtida hus. Det lilla rådjuret med blod runt munnen, även denna signerad Stina, ska upp nånstans på nytt, vette tusan var men någonstans ska den :) Det är lite svårt att planera packningen; en del saker ska marganiseras, en del ska upp. Sist hade jag 21 kartonger tror jag, ska försöka reducera dem denna gång. Trycka ner saker som absolut inte ska användas ner här i källarutrymmet, som t.ex. böcker som aldrig läses och köksgrejer det finns dubbelt av och som inte ska bytas ut, tex. tror jag att min potatisskalare får haka på ändå. Och mina Heinekenglas ska också prompt med.
Det här blir min femte flytt på tre år. Först 2006 till lägenhet 1 i Borlänge, 2007 lägenhet 2 i Borlänge, 2008 tillbaka till Hässelby och samma år till Jakobsberg, och nu 2009 vidare till Täby. Nu vill jag faktiskt fastna lite mer på ett ställe, om jag får be.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0