Ingen lust, inte på humör

I skolan igår kände jag mig frånvarande och oengagerad. Är inte på humör.. Kanske för att jag saknar CM och undrar varför han inte verkar få mina sms, eftersom jag inte får någon respons på det jag skriver. Lättirriterad, tung i ansiktet.
Men! Är lite peppad för festens skull som ska äga rum här på söndag; det var när Eve & O-A var här som vi blev sugna. Det blir förhoppningsvis en massa tjejer och några pojkvänner, en massa alkohol och musik.
Känner mig inte helt kry dock. Ont i halsen och hängig. Lät bli dagens föreläsning och har istället läst hemma, satt upp lite nytt på väggarna och donat i största allmänhet.
Det är en märklig tid på Aspnäs. Det är som att jag gått och blivit stum, för att det inte går att tala med någon än sig själv här. Jag sitter stilla och fylls plötsligt av en sniffande lust att bli förväntansfull, gräver inom mig efter något, men finner inget och fnyser besviket. Jag är inte hungrig, jag är alltid törstig, jag är inte sötsugen för det finns inget i skafferiet, och jag är vare sig trött eller pigg, glad eller ledsen. Det är en märklig tid på Aspnäs, och jag sätter mig här och väntar tills någon starkare känsla griper tag om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0