"sjukt all the way *spyr*"

säger en filur äckat på nätet om att det finns syskon som lever ihop som kärlekspar. Själv säger jag: Jag tycker att vuxna syskon ska få ha sex med varandra om de vill. Däremot är det fel att sätta barn till världen eftersom de riskerar missbildningar och handikapp genom inaveln. Och abort mot kvinnans vilja är inte förenligt med mänskliga rättigheter. Så jag förstår dilemmat. Men själva sexet skadar ju ingen utomstående. Vad stör det dig vad andra gör i sänghalmen? Orbacks mormors syster levde ju med en häst *blink* Något som inte var lika sjukt var att jag fick mig en trevlig pratstund med Suveraen på vägen in till universitetet där jag senare satte mig ner och arbetade duktigt. Det är alltid lättare att koncentrera sig om man är på ett ställe där man aldrig varit och inget annat distraherar. Nix dök upp från ingenstans och var stöd vid bokning av dator. Morgonen hade jag tillbringat på UMs drop-in-tid och väntat, 2005 hade jag senast varit där, min gamla räv. Nåväl, fixade det jag skulle efter två timmars väntetid bland de andra slarvmajorna och satte mig på tuben där jag halkade på min latinkamrat. Att jag valde SU framför Konradsberg hade även en liten baktanke med sig. Anders-Lukas bor på gångavstånd från SU. Så efter att ha arbetat på fältstudierapporten några ambitiösa timmar fick jag sällis från Naturhistoriska eftersom någon stackare valt att hoppa framför tåget vid Bergshamra i brist på andra alternativ, och det alltså blev stopp på tuben, så A-L kom och mötte. Där blidde det jordgubbar och choklad mitt på blanka onsdagen, mitt blodsocker var kanske lågt, och så fick jag en angenäm liten present minsann. Eftersom han dykt och gått med metalldetektorer och varit en liten samlare, så hade han stött på ett smycke i silver med en vit opal i, en gång i vattnet vid Västergötland. Så det halsbandet tyckte han skulle passa mig, då jag är skorpion och myten säger att alla utom skorpor som bär en opal blir olycksdrabbade. "Du tycker säkert att den är tantig, men du kommer bli en tant en dag" sa han, den (sten)bocken! Nåja, jag tyckte det var sött. Pizza och hem!

Kommentarer
Postat av: Nilla

haha, vad gulligt!^^ alla är vi små tanter ibland :)



När du säger fältstudierapport tänker jag på naturvetenskap.. men.. d är d väl int?



ses på su om ett tag

2008-09-04 @ 05:20:16
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Nazli

d beror på hur man bär d... men va gulligt å få ett halsband..

2008-09-04 @ 09:26:27
Postat av: hanna

Nilla: en fältstudie av en arbetsplats, det du!

2008-09-05 @ 09:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0