Klassresa

Ishockeymatch mellan Leksand och Troja på TV; "LIF" dundrar den blåvita massan melodiöst med trummorna taktfast till stöd och möts av... ingenting. Trojanernas sida av arenan är tom. "Det patetiska är att Leksand spelar mot dem" säger syster. Vi har nyss ätit middag och haft diskussioner om klasskillnader, en fortsättning på det som dagens sociologiföreläsning handlade om och det jag och T pluggade idag. Det blev pizza eftersom mamma är på studiebesök i Bryssel, hoppas att resan gick bra! En annan som nyss stigit av på ny mark är Johana, hon är hos sin Christofer och ringde mig på brusig linje och vi hade ett multi-lingualt samtal - längtar efter att få träffa dem båda. Men var ju i Dalarna för bara en månad sen och har fullt upp i skolan så det lär nog dröja.
Nu ska jag sätta lillasyster i bostadskö - ett smart drag jag gör åt henne.

Kommentarer
Postat av: Nazli

jag såg oxå den matchen på tv ;)

2008-09-19 @ 16:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0