Fyra dörrar till min syster

Malin spelade en underbar, vacker visa för mig. Anna och Idde - Fyra dörrar till min syster

http://www.youtube.com/watch?v=BhZdExYmAAU

Andra dagen av min tillvaro i SSSSandan. Jag sitter och lyssnar på intervjun från igår, och gör anteckningar till rapporten och det muntliga. Livet känns lättare när man gör något vettigt skolarbete om dagen och har något att ägna all energi. Jag har även skrivit ett brev till min syv från grundskolan som jag hade mejlkontakt med för två år sen när jag satt i en lägenhet på Tjärna Ängar och velade mellan att bli barnmorska och studievägledare. Min narcisstiska sida säger mig att det kan vara av intresse för henne att jag gör min första termin.

Mina nya Armaniglasögon sitter på näsan och min lilla dator har lämnat Danmark och befinner sig just nu i Värnamo. Kom till mamma, kom! Och jag har även suttit i telefon med postkontoret i Borlänge och försökt reda ut problem med mina dubbla eftersändningar. Jag har ju en eftersändning som leder från Tjärna till Hagalund, och sen en från Hagalund till Stockholm. Och min film jag köpt, den har försvunnit på vägen någonstans.

 


Kommentarer
Postat av: Nazli

vilka fina glasögon ;)

2008-09-02 @ 15:28:51
Postat av: hanna

fem och fem är dyrt för en student så jag hoppas jag tycker att de fina nu i några år, och inte lägger undan dem som de jag köpte som sextonåring.

2008-09-02 @ 15:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0