Stärkande, underbar feedback

Vad jag fullkomligt älskar och spinner av att få ett välskrivet brev från någon som läst det jag skrivit och tagit till sig och förstått vad jag menar och söker! En exakt träff av en magisk pisksnärt som landar så mjukt i mitt inre. Någon som uttrycker sin fulla beundran och stöd för den komplexitet som finns inom mig. När mina tankar följer någon annans resonemang, någon med mångårig erfarenhet och som i sin tur hamnat rätt, funnit rätt, blivit rätt. Jag hyllar ds för dess inneboende intelligens, nytänkande och tankeutveckling; mitt växande nätverk och tillfälliga förbindelser som för varje samtal stärker mig på något sätt eller vägleder mig i någon riktning, från eller mot. Jag tänker på hur homosexuella förr drogs till vissa utmärkta platser och när ett möte enbart baserades på ett uppsökande ögonkast och det könsliga som enda gemensamma nämnare. Allt det andra, från detaljer till helheten, fick spolas bort till förmån för det djuriska, enkla, simpla som i sin lilla kupa blev det stora och viktiga. Eller så är det så enkelt, att det andra kommer senare... Att man formas av varandra, skapar nya behov och tjusningar. Att jag är alldeles för kräsen, utsållande, sökande. Då känns allt lätt igen när någon sätter ord på det jag vill höra eller påpekar det jag sett förbi. Eller helt enkelt bryter ut i stärkande, underbar feedback för att mina funderingar är riktiga och nödvändiga - och i slutändan ger ljuvlig utdelning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0