Match

Damp ner i fåtöljen och babblade livet ur det omslingrande paret (Mr T & Stajna) om hur jävla sugiga AIKs hejaklack är! Var på ishockey; AIK-Leksand med Therese & Dennis, och vi såg hur de blåvita fick spö i första perioden, hur de tryckte på i andra och hur det tyvärr slutade 3-2 med Black Army gapandes i mitt högra öra. Vad fyndiga de är förresten. Kom med intelligenta lustigheter som typ "Huokko har en balle (?) i röven" eller "Vi hatar Leksand!". Plastig kuk-humor hade de, bokstavligt talat. Men nu är jag hemma och kan se fram emot och läsa vad en viss Ntek skrivit till mig... Sov gott alla duktiga Stars som trots att ni överröstades av min granne gulsvarta läktare, ändå hördes bort till sektion A9, där jag och Therese satt och skrek åt leksingarna att komma igång där nere på isen. Nästan lika hes som efter Sabaton är jag ;)

Edit några dagar senare:
http://www.youtube.com/watch?v=MbhF-uuH1EQ&feature=related
Den är till dig, Mia, en AIK-låt! Lite mäktigt var det ändå att höra alla tusentals gnagare hyllandes sitt lag sjunga den på Hovet (fast de hade inspelat ackompanjang)... Trots att jag och Therese satt och himlade med ögonen åt dem under de två minuter dansbandsmusiken övermannade oss. Jag får skriva en ordentlig Leksandsång också... bli en LIF-trubadur :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Vi vann, vi vann, vi vann, vi vann, vi vann

retsången

2008-10-22 @ 12:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0