Simma djupt

"I love to smoke Marijuana..." sjunger Linval Thompson.
Jag kan inte till fullo hålla med.

Pratade med J.T. idag på telefon, det var skönt, har saknat henne. Vi ska ses i sommar.
Ännu mer glad blev jag när PH (se igår) visade bilder han tagit vid Kragsta. Bron, kärret, träden, den tudelade vägen precis efter bron. Tänk att han stått där och fotat utan att jag hade en susning.
Jag vill ut och resa i sommar. Följa med på något projekt.

Christian fick en lust att baka chokladbollar inatt så jag ställde mig och bryggde lite kaffe åt honom som ingrediens. 2msk behövde han, och jag gjorde fyra koppar som bara tömdes ut i vasken.
<Och en viss person säger att det tar 4-5 dager med vårt egna uppdrag.>
Värmen återvände idag, jag kånkade lite underkläder och byxor till tvättstugan och kikade även in i ett kalt, öde mangelrum med en sjuttiotalsskylt på dörren som uppmanade till städning.
Igår powerwalkade jag lite för mycket, och passade på att återlämna en bok som jag lånat av Berkas kamrats ex förra året. Jag ringde på dörren som öppnades av en förvånad styvson, stack boken i handen på honom och sa att han skulle ställa tillbaka den för den tillhörde M. Sedan tittade jag in hos Berka i huset brevid och tiggde ett glas vatten. Han hade en tjej där som han pluggade med, som hade svart klädsel och stod upp och läste. Sedan gick jag hem och pratade med Malin. Vi pratar minst en timme per dag. Det är sjukt vilken vana vi byggt upp med våra mobilteleknäppande fingrar. På jobbet lånade/stal/tog någon min jobbskjorta så jag fick leta rätt på chefer och fixa fram nytt, och tvingades därmed stressad stämpla in en minut över. Underligt att folk inte kan läsa skyltar som säger "ej tillåtet att "låna" andras saker". Irriterad för att jag fick ägna mig åt en massa extra onödigt för att kunna jobba...tsuck. Jag fick även se Rickard och Jessicas lägenhet, den var väldigt fin och futuristisk. Eller nåt sånt ord. Nu har John Blund tvingat sig på och jag måste lyda. Marsch i säng, såhär in på småtimmarna...

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej, jag vill bara säga att jag beundrar din kommentar: "Postat av: Kattungejuvelen
Hej
Ehum. Jag vill faktiskt inte skriva på, jag vet inte så mycket om den drogen, åtminstone inte tillräckligt för att ta ställning för eller emot.
Ha en bra kväll"
i "litotes" blogg. (Ett inlägg ang. att DXM ska narkotikaklassas.)

Jag blir så glad när jag ser att det fortfarande finns människor som kan tänka själva och inte bara tror på allt dom hör.
Alla andra idioter som kommenterat det inlägget skrev ju bara saker som "klart jag skriver under...vad hemskt det som hänt" UTAN att ta reda på minsta bakgrundsfakta.
Dom läser något, tror på det och sväljer det rakt av.
Härligt att se att det finns människor som du som inte skriver under förrän du själv tagit reda på fakta om saken ifråga.
Fortsätt så!
Med vänlig hälsning // Erica

2008-05-20 @ 18:54:26
Postat av: Kattungejäveln

Hej Erica,
Javisst, är det som du säger. Faktum är att jag är rädd om min namnunderskrift, alltid varit. Man ska inte automatiskt ansluta sig till den arga pöbeln. Det finns personer som springer fram till folk på stan med en lista och säger "skriv på!" och folk reagerar med ett "ja, varför inte?" Helt fel! Man ska tänka "Varför?".
Hoppas du i övrigt gillar bloggen min.
Tack

2008-05-20 @ 20:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0