En röd för tunn tröja

Den "tropiska" värmen är förbi för denna gång. Jag huttrade hela vägen till och från dagsverket. Jag glömde mitt betalkort häromdagen på en restaurang så jag skyndade förbi där på hemvägen för att hämta det. Dock tvekade han lite på att ge ut det då jag inte kunde legitimera mig men efter det magiska ordet "Billy" som svar på vem jag hade talat med tidigare, satte han det i min hand.

Så har jag bestämt möte med en viss person om en viss person. Mer än så är hemligt.

Innan jag gick hemifrån imorse vid halv elva kom jag på att besiktningsmannen skulle komma hit mellan 10-12. Jag väckte Chris och han stapplade upp från luftmadrassen och klädde på sig precis som det bankade på dörren. Jag öppnade i fuktigt hår och sa glatt att jag skulle till jobbet men att min sambo fick ta över, och bra var väl det, för vi fick två anmärkningar som jag inte vill stå för.

Så har jag varit i säljartagen och under en och samma lunchrast meddelat två pers att det var sålt, och bokat tid men en person som kommer imorgon och ska kolla på byråerna. Han prutade och jag höjde det ett pinnhåll, så vi hamnade precis emellan, och det kändes bra trots att han skrattade lite åt mig.

Får man ljuga för barn? En liten kund var nyttigt vetgirig och ställde en massa frågor om vårt system att fylla på växel. Var jag väldigt elak som bekräftade att "ja, det är som i Jönssonligan" och "ja, det är en Franz Jaeger, det tror jag absolut" för en storögd och intresserad kille? Sedan avslöjade jag även att man kan bada i pengarna som skickas iväg... Jag vet inte, det är ju ingen riktig lögn egentligen...

Dagens överraskning var kepsen på en liten, rar dam med ordet "Bitch" på.

I sommar blire Kroatien med föräldrarna & syster yster.
Och tänk att Stina har Carola och Carolina Gynning (!) som förebilder... *ruskar på huvudet*

Och så tror E H från Igelkottfilm att jag undviker honom efter hans filminspelning med syrran!
Aldrig hört något så tokigt! Sedan mitt mejl till honom har han tigit... Vi har bara gått om varann... Lite grinig blir man av falska anklagelser.

Återvänd, tropica heat.

Kommentarer
Postat av: Nilla

samma här.. det var ca 3 grader igår >___

2008-05-15 @ 08:25:55
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Nazli

jo d va skitdåligt väder här me. d va regn...

2008-05-15 @ 11:49:00
URL: http://confessionsofaprincess.blogg.se
Postat av: agneta

tala till oss igen kattungejuvel

2008-05-16 @ 16:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0