Doften av gräddblandning

Imorse trodde jag inte mina ögon när jag blev passerad av en bil som hade tjocka, vita ränder på sig. Snö?! För en vecka sedan kom kunderna in (märker ni att de är min enda respons på omvärlden?) i sommarkläder och köpte meloner och engångsgrillar, nu kommer de in med regnpärlor i håret och har åter kurat in sig i vinterpälsen. Snö, apropå vad då?! frågar jag. Maj är en lurig månad.
Just nu gratineras potatisen och löken och matlagningsgrädden till en härlig måltid inne i ugnen. Jag drog på ordentligt med ost över, samt duttade på små hemska smörklickar. Strax ska jag steka köttet och sedan ska jag snutta på en pärondryck. Sedan är min lördagskväll förgylld.
Iförrgår planerades det en massa, och jag kan inte säga ett ord om detta här! Vi travade runt och letade, och imorgon är det sammanträde. To be continued...
När jag kom hem gled jag ned på golvet längst köksväggen som en liten urvattnad trasa. Med ögonen halvt öppna likt en... slut person... såg jag slött på när sambon diskade. "Vad ere?" frågar han, fast utan de stockholmska e-en. "Trött." "Gå och lägg dig då." Det var en god idé. Jag slängde mig på luftmadrassen och hamnade framför Svts Existens där Åsa Waldau "Kristi Brud" intervjuades. Jag skulle aldrig vilja samtala med henne, jag skulle bli livrädd för hennes intensiva ögon och säkert låta mig bli frälst både tre och fyra gånger för att jag inte vågade annat.
Plåster till ett finger där en bit nagel halvt skars bort! Och så måste jag sniffa lite på min underbart doftande potatisgratäng.


Uppdatering 22:09: Nu är även ovansidan av vår bil täckt av snö.

Kommentarer
Postat av: Nilla

det låter jättegott med potatisgratäng och kött!! (sånt som man bara kan drömma om >___

2008-05-18 @ 14:40:26
URL: http://eternalia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0