Hej alla glada

Hört i väntrummet på gynmottagningen:

Äldre dam 1: - Har du varit på servicehusets restaurang någon gång? Jag var där och åt, de hade god mat!
Äldre dam 2: - Nää, jag lagar mat hemma jag.
Äldre dam 1: - Oo ja [med eftertryck], det gör jag också! Alltid mat hemma! Igår gjorde jag t.ex. korv och mos...
Äldre dam 2: - Men det är skönt att äta ute ibland också...
Äldre dam 1: - Ja, det var det jag menade.

Och väl inne hos läkaren på återbesök fick jag höra att "förr" sa man att PCO var bra - för då blev det inte lika tätt med syskonen, och så har "lägga på sig lite" alltid varit bra sett ur överlevnadssynpunkt...
Synd bara att nutidsmänniskan hatar grottmänniskan.

Kommentarer
Postat av: agneta

men - det hade jag aldrig tänktpå förut! Det kan alltså vara ett "S" att ha PCO! "S" = ha ett överlevnadsvärde sett ur evolutionärt perspektiv. NU lärde jag mig nåt nytt igen. (Förutom att det måste ha varit praktiskt förr i tiden, som doktorn sa, att inte få en massa ungar när man inte hade mat nog. Ses kram kram

2008-03-07 @ 12:21:20
Postat av: Anonym

Jomen visst.
Överlycklig am I.

2008-03-08 @ 02:27:30
Postat av: agneta

HA- DU behöver ju inte vara glad för att jag är det...Fick bara ett annat perspektiv på PCO. Vet ju att stress t ex har samma effekt vilket man också tror har varit viktigt i tider när människan inte har levt stabilt och ergo icke haft optimala förutsättningar att ta hand om sin avkomma. Så det så!

2008-03-08 @ 06:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0