Handduksturban

Sov ut idag... Pratade igår kväll med Berka, Johana och min vän E (känd från "En bänk"-inlägget från juni, samt den jag tillbringade 11 timmar med på samma dag i förra veckan) och droppade i säng efter att ha varit vaken i mer än 20 timmar. Jag är så glad att jag hittat E. Han är en underbart snäll kille, som jag hoppas jag kan behålla kontakten med länge, jag tycker att vi har grymt bra "connection" med varandra och det är en härlig känsla att ha funnit en sådan bra vän. Nu är han på sitt torp med sin far, och hoppas att han har det bra där. Och jag pratar svenska med Johana, visserligen översätter jag en del, men jag har gett mig fan på att hon ska kunna svenska. Det är så roligt, hon lär sig ju verkligen att småprata, visserligen på "hur mår- jag är sjuk-god natt"- nivån, men ändå! Ursöt tjej!
På gårdagen hade jag jobbat på ett lite körigt pass - började bl.a. grina där då vi riskerade att ha noll personal på kvällen, och jag och killen jag jobbade dagpass med strax skulle sluta. Man är ju lite blödig...  Det löste sig dock, de fick tag på extra inhoppare, efter att jag fått peppning av en stadig kollega att "gå hem, det är inte vårt ansvar och vi måste visa att det är ohållbart". Men jag bävar för den dag jag själv står utan arbetskamrat en dag... *räknar ned mina veckor*. Så nu ställde jag mobilen på ljudlöst och sov faktiskt ända fram till 14.45.
Aja, jag trivs mer och mer på jobbet, och nu har jag ju skolan att "se fram emot". Jag är inte tillräckligt taggad att plugga än, men jag studerar ju inte för studiernas skull, det är bara ett redskap för att komma dit jag ska.
Systern och jag ska hyra film ikväll och mamma meddelade att det blir grillat till middag, så nu ska jag bara få i mig lite pizza från igår så jag håller mig, och kika om håret i min handduksturban blivit torrt än.

17 
individuella personer besökte min blogg igår!

Kommentarer
Postat av: Nix

Hanna! Uppdatera bloggen!

2008-07-14 @ 10:03:19
URL: http://2livelife.wordpress.com
Postat av: Nazli

va roligt att höra att du tivs mer å mer på jobbet....

2008-07-14 @ 19:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0