Alltid på fel ställe

Nu hade jag velat ta en promenad med Berka. Han säger att det är varmt, men så perfekt det vore att ses nu, kanske ta en glass eller vad som helst. Hur det än var, så bodde vi rätt nära ändå. Gångavstånd. Ett så behändigt litet ord.
Nu är det bussar och pendeltåg som skiljer människan åt. I Borlänge var det bara någon minut från centrum. Fram och tillbaka. Här bor jag i ett bostadsområde, visserligen gångavstånd till affär, men inte till vänner.
Alltid på fel ställe... :( Igår kändes det för jävligt ett tag. Planerade att ta 639an till Rimbo, bara ströva omkring. Men det vore väl deprimerande om något, så säg.
Nu kom listan på kurslitteratur och det är en stress jag avskyr. Bilen står oanvänd och väntar också när jag passerar den till bussen. Hallå, jag vill inte köra dig! E2 är upptagen och Kim tycker att jag ska vara singel och hitta mig själv utan andra. Jag har inte ätit något idag, som vanligt väntar jag tills jag mår illa av hunger, bara för att jag inte är sugen.
Jag borde färga håret.
Jag borde ringa Nazli och fråga hur provet gick.
Jag borde göra lite "domestic work" som mamma bad om.
Jag borde stänga ner datorn och åka till Dalarna. Världens bästa ställe när man inte är där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0