Sonntagsruhe - schließlich

Så var man hemma. Jobbade till stängning och fick skjuts av en arbetskamrat hem. Väl hemma hällde jag upp ett stort glas mineralvatten och åt upp resten av chokladen som ett gott avslut på en känslomässig påfrestande dag. Det är inte lätt att vara ny i kassan. Man gör fel, slår in fel, tar emot kritiken för andras fel, ringer fel, säger fel och frågar efter hjälp konstant känns det som. Ändå går det bättre och bättre dag för dag jag sitter och beepar varor. Efter utrop efter utrop som innehöll något slags fel - pratar för tidigt så en del av meddelandet faller bort, lägger på så det knäcker i högtalarna, missar ord och allmänt stör - så fick jag mot slutet faktiskt till det ganska proffsigt när jag sände ut ett meddelande över stormarknaden=)

Imorgon jobbar jag endast ett kort pass, det blir skönt med lite omväxling. Jag har jobbat många dagar i sträck nu, när jag kan hoppa mellan de olika jobben. På fredag är planerna biljard med Rickard & hans fjälla.
Mina händer är lite sura på mig nu för att de får fortsätta knappa in när de kommer hem... Dock är den ena prydd med en svag LIF-stämpel. Vi firade "svågerns" födelsedag med att gå och se Leksands IF spöa Rögle BK. Jag bidrog till denna vackra syn genom att hålla upp ett blått A3:

image34 (www.leksandsif.se)

PS. Visst är "schließlich" mysigt att säga? Sch-liss-lich". Tyska när den är som bäst!!!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad betyder det?
så det går bättre med scheman nu?

haha, vilken maktrush man skulle få av att meddela nåt i en så stor affär! vad sa du? :P

2008-01-28 @ 01:13:29
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kitty

Jodå det går bättre. :)
Jag ropar bara på folk. Typ "Kan Konrad komma till kassan" och så lite grejer typ "tack" och sånt.

2008-01-28 @ 01:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0