Solskenshistoria

Jag vill berätta en söt historia från jobbet. Ett av barnen som kom och var hos mig idag har en hand med en missbildning som med största sannolikhet är medfött. Ett annat barn upptäckte detta och frågade på barns vis:
- Men vad har du gjort med armen?
Barn 1 tittade förvånat upp och sedan ned på sin arm och granskade den noga.
- Vad då?
Barn 2: - Ja men... Var är din hand?
Barn 1 fortsatte förbryllat att undersöka sin arm, vred och vände på den, men fann inget konstigt.
Barn 2: - Där nere...? Var är handen? (vänd mot mig)
Jag: - Det är hens händer. Det är så bara. (Ingen kan anklaga mig för att vara pedagogisk)
Barn 2 tröttnade och gick.
Barn 1 som fortfarande febrilt letade efter något annorlunda på sig pekade till slut på en liten obetydlig fläck på armen och sade glatt till mig:
- Det måste vara det där pytte-pytte-pytte-lilla såret hen menade.
Jag höll med.

=)

Kommentarer
Postat av: Mallan

Barn är verkligen ärliga! På gott och ont:)

2008-01-31 @ 21:13:15
Postat av: Therese från H-by

Hej Hanna!

Hur leker livet? Tänkte bara höra, har du börjat jobba med barn :)? Jobbade inte du på ett äldreboende förut? Kanske är jag som är helt lost men iaf :)! Kram kram

2008-02-10 @ 23:52:02
Postat av: Anonym

Hej Therese
Livet leker hur bra som helst.
Har fått jobb påica är de har som en barnahörna medan föräldrarna handlar, och det är där jag var :)
Annars sitter jag mest i kassan.
:) Kul att du tittade in

2008-02-11 @ 19:56:52
URL: http://kattungejavel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0