Övertrött

Jobbat min första natt någonsin inatt. Jag har försökt kämpa emot tröttheten hela natten, men väl hemma kan jag inte somna. Måste slappna av lite och varva ned tror jag.

Först var det bara tänkt att jag skulle jobba kväll på äldreboendet, men så spydde personen som skulle ta extraskiftet precis innanför porten, så jag erbjöd mig att stanna. Jag hjälpte den ordinarie natten och det var väl egentligen inte så farligt. Fastän vi hade magsjuka på avdelningen och allt. En gång i kvarten torka spyor... och det andra, ja ni vet väl hur det funkar. Men det var lärorikt att arbeta natt. Dagpersonalen var så lagom sugna att börja jobba när de kom på morgonkvisten och fick veta vad som väntade dem... och alla kände hur det bubblade till i magarna.

Så nu är det bara att hålla tummarna att inte jag blir smittad. Mina händer har tvättats och desinfekterats tusentals gånger känns det som, och som man spritat arbetsskorna..., och sedan tillbringade jag lång tid i duschen och tvålade in mig noga två gånger, allt för att inte sprida äcklig smitta till sambon här hemma. Och kläderna mina ska slängas i tvätten ögona böj imorgon, de väntar i en plastpåse.
Än så länge mår jag bara lite illa av vitpepparn jag stoppade i mig i förebyggande syfte. Ska hålla mig från affären också, vill ju inte skapa en "ny skandal" för dem haha.

Nu ska vi se om jag håller på att somna eller ej... Varit uppe sen 11 igår, blir snart ett dygn. Och låt gudarna beskydda mig från att vakna upp i magsjuka...!

Slängkyss med spritad hand och bakom grönt skyddsförkläde!

Kommentarer
Postat av: nilla

Nu vet dem att du är dedikerad till ditt arbete iallafall :P hopas du inte är sjuk!

2008-01-16 @ 13:15:08
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: agneta

oj oj oj - hoppas att det går bra!

2008-01-16 @ 17:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0