Om att såra döda människor

http://www.youtube.com/watch?v=kib05Ip6GSo&feature=user

Varför är en på FLs kille besatt av en amerikansk fejk-japansk 13-åring och tittar på henne i flera timmar?
Söt? Visst. Men förstår inte hur hon kan få så många besökare som överröser henne med positiva kommentarer och dyrkar hennes otaliga videor, i varav hälften hon bara sitter och stirrar och ser gullig ut.

Idag gjordes en tabbe. Tänkte vara mysig och överraskande och spontan och handlade hem thaimat från stan till mig och gubben. Möter honom dock utanför porten - jag hade totalt glömt bort att han skulle till jobbet! Nu får han värma i mikron sin mat och jag fick äta ensam framför teven. Första gången jag övertrasserar bankomatkontot också för att få ut en extra hundring...

Och så har jag lärt mig att även döda överdoserande Hollywoodstjärnor har fans... Jag måste jämt öppna käften, det fanns di som grät igår kväll - men det visste inte jag... Måste skaffa en lista på tabun och känsliga ämnen, det här går då rakt inte! För ursäkta mig, men jag tar till min rätt att kommentera döda människor ifall de är offentliga och kändisar. Jag kan absolut grina till bilder från Dianas begravning trots att jag fick veta av mellanstadieläraren att hon dog... Jag är inte okänslig, trots allt jag inte kan känna sorg över t.ex. World Trade Center-offren eller Tsunamikatastrofen, eftersom det finns så många andra som dog, har dött och dör och jag egentligen skiter totalt i 11 september (förutom att Anna Lindh dog, det bröt mitt hjärta lite i kanten eftersom jag bestämt mig flera år tidigare att rösta på henne när jag blev 18).
Men ibland känns det skönt i munnen att säga näbbiga saker som man inte hade velat säga direkt till exempelvis Heath Ledgers tvååriga dotter, men som kanske man kan säga till människor massa mil bort som aldrig träffat (och uppenbart aldrig kommer träffa) honom själv. Till exempel att det som Christian sa när han fick veta att han dött var att det var tur att han hann göra klart alla Batman-scener. Nu rasar det in mejl så jag måste läsa lite och hålla mig á jour med etikdiskussionen. Får man tala illa eller f.ö. tala överhuvudtaget om en person som är död? Han är ju död vilket som. Möjligtvis sårar man de anhöriga om man säger något elakt. Men det har jag ju inte sagt, och absolut inte till några anhöriga, snarare främlingar i ett land han säkert inte ens visste fanns. Jag minns nåt klipp från Dawsons Creek när hon Michelle Williams (som jag precis fick veta är morsan till Ledgers lilla dotter) skulle tala på nån taskig tjejs begravning, och alla blev chockade över att hon var så brutalt ärlig och framför allt ärlig vid fel tillfälle. Det var ändå befriande att se.
Nu har jag inget emot Heath Ledger mer än att han blev en ganska ung död Hollywoodkändis, men för mig är han som Ted Danson är för Christian - en b-kändis, och jag måste medge att jag inte sett Brokeback Mountain...

För bättre livskvalité, lyssna till:
Clint Mansells "Requiem for a dream"
Yann Tiersens "La valse d'Amelie"

Kommentarer
Postat av: Nilla

HOLY crap!

..alltså hon... *skrattar lite*... är ju psykiskt sjuk! ibland är det så kul att vara asiat XD Så man kan "säga" hahaa åt alla emowapanese's..

Ted Danson är yej btw.

2008-01-23 @ 19:55:26
Postat av: Kitty

Nää är hon verkligen asiat, Nilla?

2008-01-23 @ 20:21:03
Postat av: Nilla

naj paj, verkligen inte!.. menade mig Ó__Ò

Jo, ellen var den roliga.. men hon får med sig personerna hon intervjuar.. hennes rolighet hamnar lite på de intervjuade också :P

2008-01-23 @ 21:10:56
Postat av: Nilla

OCH... hon är typ ca 25 tydligen!!!

2008-01-23 @ 21:11:30
Postat av: Kitty

...och pratar som en baby girl...

2008-01-23 @ 22:18:06
Postat av: Nilla

hanny, du skrev om post-natal depression.. baby blues eller hur? vad var det egentligen? såg precis att avsnitt av scrubs där carla, en tjej, var deprimerad..

2008-01-24 @ 23:44:54
Postat av: Kitty

Carla blev deprimerad eller deppig (baby blues) efter förlossningen. Är precis vad det låter, deppighet eller depression, svårt att känna glädje för barnet eller mammaledigheten eller vilket som, det kanske blev något fel/trauma vid förlossningen eller amningen inte funkar. Rätt så vanligt, iaf baby blues som är en mildare form har jag för mig. Räcker det med info? :) Du kan alltid kontakta din barnmorska eller kurator om du känner att du behöver hjälp, råd och stöd i din mammaroll ;)

2008-01-27 @ 11:37:33
Postat av: Nilla

haha, jo jag lider av pre-cleaning blues >____

2008-01-27 @ 14:00:21
Postat av: Mallan

Va va d där för konstig filmsnutt?

2008-01-27 @ 19:04:54
Postat av: Kitty

Mallan: Det är en tjej. Som har massa videor där hon bara stirrar. knepigt va?

2008-01-27 @ 22:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0