Hej, bara hej

Hej.
Idag är det en trist, dålig, vardaglig vardag.
Drygt. Och tänk att det vet jag fast jag gick upp för 15 minuter sedan, vid 11.

Igår däremot var en bra dag. =)

Pratade med Eric Hasso på msn och fick läsa hans senaste manus. Pratade om hans företag Igelkott Film, och jag var sådär lagom pinsam när jag kom på att klippning är ganska drygt, när han berättade om sin dvd med provfilmer på 9h, varpå han skrattade åt mig och sa att "man klipper inte provfilm". Nä. Min hjärna mindes bara en sak... menade inte klippa provfilm. Dah. :)

Senare på kvällen, vid halv tolv sådär, ropade sambon ut mej på balkongen. Ett inbrott hade precis skett, i byggnaden längst bort. Ett larm tjöt. Någon kille skymtades därborta och enligt sambon var det samma snubbe. Jag ringde polisen men de hade redan informerats. Dock påpekade jag att de var kvar... möttes av ljummet intresse. 7 min senare kom vaktbolaget. Typ 28 minuter senare kom polisen. Ännu ett inbrott som aldrig kommer klaras upp.

Nästan som på film.

Kommentarer
Postat av: nilla

hmm, vad ÄR det för område ni bor i? O__o
får skaffa vakthund! :P

..vänta..klipper man överhuvudtaget dvdfilm??.. det är ju på en skiva? O_O

2008-01-15 @ 17:25:51
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kattungejäveln

nilla man klipper inte dvd-film. jag tänkte på film in general när han berättade att han hade 9h provfilm på dvd.

vi bor i ett rätt så bra område. men ett företag som har bärbara datorer i fönstren lockar till sig skittyg. dock bodde vi i ett skumraskområde tidigare men har ju ny adress sen 1 månad tillbaka :p

och så är ju borlänge lite sugigt haha. Det är inte som att Stockholm är enda platsen som har brottslighet i landet! tjo

2008-01-16 @ 18:59:27
URL: http://kattungejavel.blogg.se
Postat av: nilla

jaha, men då får de skylla sig själva :P
men dryg polis också!

haha, jo, jag använder nog mindre än 10% ibland. men försöker fylla i låneansökan och det är helvete gånger **%&¤#¤%!

2008-01-16 @ 19:12:29
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Eric Hasso

Provfilm = När massor av skådespelare visar hur bra det kan skådespela en roll i filmen. Samtidigt som de filmas, då har vi en provfilmning.

2008-03-11 @ 11:07:22
Postat av: hanna

Men Eric... Nu gör du bort mig. Det där kunde jag!
Jag har ju faktiskt provfilmat själv! För "Minideckarna" när jag var tie. ;)

2008-03-11 @ 22:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0