"Glöm bort räkincidenten!"

Nej! Jag ska inte skriva något om allt sex vi såg på TV eller vad jag gjorde på jobbet idag. Jag ska prata om att vara brudtärna åt någon betyder inte ett skit för mig.

Muffel-Johan blev lite förbryllad och spak och tyckte en massa.

Men ack, jag ljög. Det hör väl till vanligt sunt förnuft att inte låta en rubrik stå utan förklaring?

Gick kassautbildning idag. Två snälla flickor lät mig sedan stå med och se på och sedan fick jag prova själv några gånger och stackars människor säger jag bara, att se hur köerna växer och tvingas svara på mina frågor om vilken kod gul lök hade nu igen... Men de verkade ta det bra :) Och helt värdelös var jag väl inte. Slutprovet kommer imorgon då jag antagligen får sitta i kassan under kvällen - själv (själv som i utan hjälp men naturligtvis med arbetskamrater springandes i närheten). Jag har bävat inför denna dag sedan jag sökte mitt första butiksjobb för många herrans år sedan (som jag inte fick). Men så idag när jag faktiskt hade flyt och tyckte att det var roligt att scanna varor och tillfredsställas av raderna på skärmen över dragna varor... så gick en burk med räkor sönder. Huga. Jag började inte grina, snarare förläget skratta (otäcka unge) och sådana där problem är ju typiska nybörjar-olyckor - vissa omtåliga varor bör inte åka med bandet - och jag lärde mig av mitt misstag; tror jag. Fast roligt är det ju inte, särskilt inte för min kollega/handledare som fick göra rent bandet, och kunderna som blev oroliga över räk-stinkande varor... yeah. Och när jag senare tackade för mig och skulle gå hem, ropade kollegan vänligt och hurtigt efter mig: "Glöm bort räkincidenten!". Och det ska jag banne mig göra. Fast den inte fastnade hårdare än det faktum att jag inte åt någon lunch pga. det faktum att jag inte vågade gå in i personalrummet och lägga lådan i kylen - loser! Det är ju de små grejerna - som att jag inte fick in sedlarna där de skulle - som jag oroar mig för. Och kontantuttag-rutiner. Inget räkspad.

Juste. Undrande över sexet? Bara sett en dokumentär om tabu, sex och "extrema scener" nyss. Och precis därefter dök en fem sekunder upp av en scen ur Vänner där Monica är sentimental över att vara någons brudtärna. Kunde inte ha brytt mig mindre...

Köss!

Kommentarer
Postat av: agneta

Hej du lilla juvel! Så bra att du känner dig nöjd med dagen. Och just det - glöm bort räkincidenten... Det andra kan du ju lösa genom att planera, matlådan osv. Ta nåt som inte behöver kylförvaras första dagen tex. Såna saker är svåra för alla (tills man blir så gammal så man skiter lika mycket i om man "gör bort" sig eller får vara brudtärna...) Kram

2008-01-07 @ 20:20:28
Postat av: Kattungejäveln

Agneta: Jag kan gå in i personalrummet, jag kan till och med sätta mig ner vid folk och prata, men idag var det fullt och det är skillnad... :s :)

Hej då!

2008-01-07 @ 21:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0