Fredagsmys & fredags-stå-i

Kära blogg
Idag har jag småätit godis och nötter men ingen lunch,
druckit en smoothie på yoghurt, hallon, ananas, israelisk sweetie (sur och o-god, den är som en snällare grapefrukt) och lite linfrön för maggen, följt med Chribban på ärende där receptionisten vänligt läspade att man måste ringa och boka tid, och städat. Bara för att jag är lite mallig, vi har; diskat, rensat sovrummet från rena och smutsiga kläder, dammsugit, torkat golv, slängt sopor och flaskor, småplockat fint och rengjort spisen & hela badrummet. Normal och vanlig städning alltså. Nu har vi lyckats städa en gång i veckan ordentligt - bravissimo.
Chris: Senaste news
Nu har han gjort klart pizzadegen som ska stå och jäsa och det firar han med en att knäcka en öl.

Och imorgon blir det poker och vi ska försöka baka bullar innan dess - riktigt hemtrevligt ska det bli alltså.

Följande tycker jag inte om: använda tepåsar i vasken. Det är äckligt bara.

Och så tycker jag att några från Stockholm ska komma upp och hälsa på, speciellt en som åker till 대한민국 i februari, och gärna de andra (i Στοκχόλμη, Lapin lääni och övriga شاهنشاهی سوئد) som aldrig varit opp och avlagt visit i Borlänge. Övriga är varmt välkomna också, tillika uppehåller sig i 日本 och Holmia.

Ni i Telga borealis och vid Mälarmeer har också stående inbjudan, ni är ju familj liasom.

Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0