2008:as första lördag

2008! Spejsigt årtal.

Pratar med Nilla som frågar om nästa gång jag kommer till Stockholm. När jag får schema (om) på ICA Maxi kan jag bättre planera in resor ner. Känns så tråkigt att inte kunna dra ner en helg utan att eventuellt gå miste om jobbpass.

Idag fick jag vara i Minihuset - barnvakta barn vars föräldrar vill handla ifred alltså. Sammanlagt 19 ungar på drygt 4 timmar. Ibörjan lite rörigt stundvis; en vill ha hjälp att knyta samtidigt som någon vill höja volymen på filmen, en börjar gråta för att han inte kan rita av Starke Adolf, och en annan vill "sälja" mat till mig prompt och ge mig pengar eftersom man tydligen får pengar i kassan istället för ger. =)

Badrumsdörren står och slår. Donk donk. Först skyllde jag draget på Chris, att han inte stängde balkongdörren ordentligt, och skrev en stor skylt att "är man 21 år ska man kunna stänga dörren - kan man inte det får man inte vara på balkongen själv". Den tog han ned. Men nu har jag insett att det helt enkelt är som det är, i denna lägenhet.

Ååh. Min älskling svarade inte i telefon förrän efter den hundtatolfte signalen, och då lät han trött och mjuk och go. Han började 6 imorse och då händer det att han droppar av när han kommer hem. Jag fylldes av ömhet och kärlek och köpte hem lite god marinad och hoppas att han vill äta lite kött och kroketter när han vaknar. Har även sallad och champinjoner men det skippar han nog...

*gäsp*


Emelie åker till Japan imorgon - sjukt långt borta - och jag ska vara i Minihuset och leka.
 Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0