Torkarblad & handikappbad

Idag sov jag länge och sedan steg jag upp, efter att killen kommit in och väckt mig tre gånger och jag pratat med mamma i telefon. Ett lite lustigt sammanträffande är att hon berättade att hon varit hos min faster & farbror och firat dem, och inatt drömde jag att just de hade ett litet party med en massa iranier (?).
På eftermiddagen bestämde jag att vi skulle åka och simma. Behövde räta ut armarna lite på ett behagligt sätt. Vi packade allt vi skulle och satte oss i bilen, jag körde en bit fast sedan var jag la tonta och ville inte köra mer, så C fick ta över. Solen stack i ögonen och vi hittade rätt på en simhall vid Romme. Väl där får vi köa bakom en tant som babblar tråkigt, och sedan när vi slänger upp 2 x 40:- i inträde säger bakom-disk-damen att det var "handikapp" idag på måndagar. Happ. "Ni är välkomna tillbaka imorgon", hälsar hon. "Men då har ni stängt", påpekar jag och nickar åt en stor skylt "Tisdag 12/2 stängt". "Jaha", svarade hon och vi gick. Handikappbad, bah! Nästa gång vi försöker oss på något sådant igen är väl i augusti 2013.

I bilen föreslår jag att vi åker ner och hälsar på Cs pappa i Säter. Så det gör vi, fast klockan är efter 16, och kommer på försent att vi har tvättid bokat idag... Så vi fikade där och pratade om börsen, strejk och sådant, och så hjälpte han oss med att byta torkarblad. Eller åtminstone bytte vi plats på förar- och passagerarsidornas blad, eftersom det är förarsidans som är sämst. Christian var så lagom stressad eftersom han betalat 50:- för att se på ishockey på webben här hemma kl. 19. Så nu sitter han och ägnar sig åt det, medan vi klurar på hur vi ska äta mat. För jag vill inte se på hockey och äta... speciellt inte när vi nästan firar 3 år idag.

Det där med "nästan" kommer sig såhär!


För tre underbara år sedan var det fredagen den 11:e och då tror jag inte att jag åkte till Rimbo för att hälsa på min blivande älskling. För på lördagen gick jag på skönhetsbehandling med mamma, och åkte dit efteråt. Mitt ansikte var helt svullet och misshandlat efter alla finnar som tryckts på och alla porer som rensats osv. så när hon skönhetstanten fick veta att jag skulle till en kille, säkert mamma som skvallrade haha, sminkade hon mig med hjälp av en jättestor samling smink.
Och på lördagen den 12 feb får vi väl säga att vi blev tillsammans eftersom det var då jag åkte dit, en vecka efter det där telefonsamtalet som spelade stor roll. Samtalet natten till lördagen kl. 03 som höll på en evighet och förändrade det mesta.
Jag tror att det krävs en tjej att komma ihåg datum.

En stor treåring alltså! En ettåring är fortfarande liten, en tvååring kommer in i trotsåldern och är aktiv och skriker, en treåring kan göra sig mer förstådd och har större fantasi - leka mamma- och pappalekar till exempel ;)

Kommentarer
Postat av: lottis

hej har inte hört med dem än men ska sen =)

2008-02-11 @ 20:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0