Kungamordet

Såg just andra delen av Kungamordet på SVT:s hemsida. Den är så himlans bra, så realistisk, skrämmande och fångande. Marie Richardssons Linda flyr ut i natten, svårt misshandlad, hon låg övergiven och medvetslös på golvet av sin man fd. finansministern, spelad av Reine Brynolfsson, och jag höll andan och trodde att nu, nu hade han ihjäl henne. Så vaknar hon upp på det kalla golvet dekorerat med glassplitter och vacklar ut och springer sedan nedför gatan.
Länge sedan jag såg en sådan bra dramaserie. Politiska intriger och en hustrumisshandlare. Jag stannade med skeden i handen, nyss gröp jag ur en sur grapefrukt, och stirrade på skärmen. Hälften av avsnitten har gått, kan knappt bärga mig efter de resterande två.

Kommentarer
Postat av: Mallan

D är så serier ska vara, man ska inte kunna slita sig från dem..! Tycker inte d går så mycket bra på tv just nu, men har inte sett den serien, så har kanske missat nåt då:P

2008-02-28 @ 17:45:02
Postat av: Ian

Alltså, jag tror inte på att Pär Nuder är hustrumisshandlare! Ganska fult att låta Reine Brynolfsson spela rollen som den f.d. socialdemokratiske finansministern, särskilt med tanke på porträttlikheten med äckligt degiga kinder.

2008-03-03 @ 17:55:05
Postat av: Anonym

Jag ser tyvärr inte likheterna, Ian.
Men tack för att du läser min blogg.

2008-03-03 @ 18:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0