DAS PLU

Democrats Abroad
Sweden

heter amerikanska partiet Demokraternas representant i Sverige. Eller hur man nu ska förklara dem. De har ändå en tuff logotype. image37

  • Häromdagen var jag på möte på jobbet där vi fick lära oss om kundbemötande och kundmöte - hur man ska vara jämte mot kunder osv. Vi fick göra lite gruppövningar och dylikt, allt lett av en av cheferna, vars föreläsningsteknik och retorik imponerade stort på mig. Inspirerande när sådant händer och när man dessutom lär sig en hel del nyttigt.
  • Köpte en lösgodispåse åt Christian, upptäckte dock att jag inte visste riktigt vad för sorter han tyckte om... "Hur länge har ni varit ihop?" frågade en kollega. "Tre år om två dagar", svarade jag och lade till: "...så jag borde ju veta vad han gillar". "Det var därför som jag undrade", skrattade hon. Så jag tog lite sånt jag inte tyckte om för det borde ju fungera, samt lite övrigt salt och gott, så vi får se vad han säger, raringen.
Nu har jag jättemånga PLU nummer i huvudet, bara fler och fler för var dag! Är så stolt över mig själv när jag slänger upp en påse äpplen på vågen och bara knappar in siffrorna och skjuter dem åt sidan för att upprepa proceduren med en påse gul paprika och en ny kod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0