Nattuggla och glasögonorm

Har tenta på måndag och bläddrar saktmodigt bland powerpointpresentationerna och texter om fasader och gruppdynamik. Min lärare blev lite paff över att jag besvarade en kursares fråga vad kritik mot kunskap som historie- och kontextlös innebär klockan ett i natt, men jag är ju en sablans nattuggla. Studerade gjorde jag dock inte, jag råkade bara se den sedan länge obesvarade frågan och kände mig manad att hjälpa.

Är snuvig, så tog av mig linserna. Vet ni, när man är så halvblind som jag och har tjocka glas - då måste man sträcka ut handen på ett ungefär där man la glasögonen och fumla runt tills man stöter på bågarna. Om glasögonen inte ligger inom en viss radie måste man gå nära med ansiktet och kisa runt cirka 2 dm över bordet eller hyllplanet där glasögonen borde ligga. Eller hämta hjälp, även om man känner sig som en gammal gumma som måste ha hjälp för att hitta rätt på sitt förlagda handikapphjälpmedel. Ännu större cirkus blir det när jag tappat en kontaktlins någonstans. Då måste alla stå alldeles stilla och söka eftersom den lilla plastbiten kan sitta vad fan som helst; på golvet, i handfatet, i mitt hår, på min tröja, kvar i mitt öga innanför undre ögonlocket... 
Hm. Tillbaka till intrycksstyrningen...

Dagens knäppis: Råkar man missa -mail efter hotmail.com kommer man in på www.hot.com istället, och där finns en länk till Barack Obamas valkampanj. Undrar vad de betalade för den domänen.

Kommentarer
Postat av: Patrick

Hmm.. Är det bara jag eller fanns det inte en serie som hette Mr Magoo?

2008-12-05 @ 17:04:27
Postat av: Merkaptan

tämk att het på engelska är threat på svenska... hmm det där hade nog inget sammanhang

2008-12-05 @ 23:56:33
URL: http://merkaptan.blogg.se/
Postat av: Kattungejäveln

Patrick: Det var nog bara du som hette Mr Magoo...

Merkaptan: Jag begriper inte ditt resonemang! :)

2008-12-06 @ 14:00:47
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Nilla

hur gick tentan?^^

2008-12-08 @ 16:26:31
URL: http://eternalia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0