Faktura i mitt namn

Fick en faktura för beställning av vitaminer, med en handskriven påminnelse om att jag inte upplyst dem att jag flyttat och att om jag inte betalade inom 7 dagar skulle de gå vidare till inkasso/kronofogden. Jag blev kall. Betalningsanmärkning var ordet som svischade runt för mig. Men mina föräldrar sa lugnt att inget händer, de har bara förväxlat mig med någon annan. Jag mejlade och bad dem makulera fakturan, och ringde men nådde inte fram annat än till telefonsvarare. Idag fick jag svar och det är någon i Borlänge som gjort en beställning i mitt namn, och när de inte hittat personen har de vänt sig till folkbokföringen och hittat min adress. Han på företaget krånglade dock inget utan var vänligt inställd, och jag kan utan problem slänga fakturan. Skönt, hade inte orkat bestrida och hålla på. Han från kundtjänst sa att han såg att jag använde en annan e-post så det bekräftade att jag var en annan person =)

Nu är jag jätteglad! Stina ska ha hand om uppvärmning på gympan och hon har gjort ett jätteroligt program. Så jag skuttar och skrattar med henne en massa.
Slagsmålsklubben - Malmö Beach Night Party

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hahaa! Hämnd för det där Rallarsving messet på UBG! XD ^^

2008-12-01 @ 21:02:08
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Alfons Å.

Hör'ru du!! Nu när vi snackar om återbetalningar.. Mållgan ringde nyss och ville ha tillbaka sina 150 spänn. Jo, så var det minsann. Denna vecka eller han skulle komma med pepparkaksburken..

2008-12-01 @ 21:07:56
Postat av: Kattungejäveln

Du Alfons: Hälsa Pappa att odjuret bor under sängen.



Ps. Fy för tjyven!

Förresten borde du sluta ta de där pillren; Mållgan FINNS INTE

2008-12-01 @ 22:42:29
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Kattungejäveln

Förresten, Affe. Brukar du läsa barnböcker för Mållgan/Mallan eller? :p

2008-12-02 @ 00:10:12
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Alfons Å.

..de där pillrena har jag faktiskt recept för. Och de hjälper mig mot att se låtsasfigurer.. Ibland.. Fasiken också, nu kommer farsan här men jag kan säga att Mållgan och Mallan trivs ihop och imorgon ska vi alla till parken..

2008-12-02 @ 20:30:50
Postat av: Nazli

usch jag hatar när man får fakturor för saker man inte ens har beställt...

2008-12-02 @ 21:53:27
URL: http://confessionsofaprincess.blogg.se/
Postat av: Kattungejäveln

Nazli: Heck yes. Hänt dig förut?

2008-12-02 @ 22:11:30
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: Nazli

minst 10 ggr.. d e så jävligt...

2008-12-03 @ 16:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0