Fria filer

CD-skivor med fria filer, låtar jag lyssnat på i timtal och längder av msn-konversationer. Urhackade minnen och spår. Man minns alltid allt tydligt när man har det utlagt framför sig. Som när mitt sjuttonåriga jag försökte prata ett knepigt exs nya erövring "till rätta" och hon inte uppfattade min ironi, haha.

Och ett glädjande besked idag. Plötsligt, kommer Tobbe på vem jag är. Hur vi pratade i timmar in på nätterna när vi var i fjortisåldern, våra sms och täta kontakt som plötsligt ebbade ut när vi båda inledde varsitt treårigt förhållande som mysko nog tog slut ungefär samtidigt. Jag ringde upp honom en dag och han hade samma nummer kvar! Så nu har vi varann på msn.


 

jag | livet är poesi säger:
lycka till iaf

Sandra säger:
säger inte tack man ska ju inte göra det typ 
Sandra säger:
men uppskattar det kan man väl säga då 
jag | livet är poesi säger:
mm
jag | livet är poesi säger:
fast det är inte speciellt snällt av mig att önska dig lycka till med honom
jag | livet är poesi säger:
men vad ska jag göra?
jag | livet är poesi säger:
skrika: sluta prata med jakob! sluta berätta hemligheter för honom! sluta säg saker till honom! du kommer ändå få äta upp vartenda ord du säger! han kommer använda det emot dig när ni inte längre ses! han kommer utnyttja det du sagt och han kommer manipulera dig tills du gråter när du inser vem han engetligen är!
Sandra säger:
oj 
jag| livet är poesi säger:
fast det gör jag inte
jag| livet är poesi säger:
jag säger bara
jag| livet är poesi säger:
lycka till
Sandra säger:
mm :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0