Måsten

Det finns ett par ständiga måsten i livet och ibland stressas det på.
Måste städa!
Jag kan leva med det men det kommer folk som ska kika på lägenheten på torsdag em och fredag kväll och man vill ju inte skämmas. Så måste väl röja lite där det ska tittas - i garderober och kylskåp och så. Har en morgon på mig imorgon och så lite på torsdag. Jag rengjorde och tömde badrummet idag, sovrumsgolvet rensades från kläder och tidningar häromdan, och så diskade karln. Men köket måste ju städas och sovrummet. Köpte luktförbättrare på jobbet idag fast jag har hört att om man ska sälja ska man ha nybakade bullar i ugnen. Men jag skiter i om nån vill flytta in eller inte, det är ju Tunabyggens sak.
Måste fixa bilens lås!
Det där skitgörat hänger över mig som ett grått moln. Chribbe har sagt att om jag åker till Falun och köper låssatsen till dörrarna, så ringer han den där som kan hjälpa oss att sätta i. Men det gör jag aldrig, dels jobbar jag och dels skyller jag på allt annat jag kan. Orkar inte, vill inte, men måste, snart. En annan dag ska jag. Men snart kommer jag ha ansvar för bilen helt själv och så länge bör jag inte vänta... suck!!!!
Måste skicka in papper om arbetslivserfarenhet!
Har kunnat gjort det sen förra året. Fixa ihop alla intyg och vidimera dem och skicka in en ansökan. Nu blir det precis som förra gången i sista stund. Beställde och skickade iväg några kopior, men NU såg jag att de skrivit en faktatext att TVÅ personer måste intyga att kopiorna stämmer med originalet. Så jag ska ta med mig det imorgon, kanske, och be en arbetskompis skriva på. Jädrar, orkar inte... Men det börjar snart bli ont om tid.
Höra av sig till en viss viktig person
Har inte hört av mig på 2 år... Jag som tycker så mycket om henne har bara skitit i allt sen jag åkte upp hit. Jag har bara inte förmått mig att ringa, har bara förträngt det. Hålla kontakten med tjejerna är lättare då de tränger sig på och själva hör av sig och vi har mejlkontakt och sånt där. Alla andra kontakter har bara dött bort, tänk er relationstrådar som bara gått av med tidens gång. Men det finns en person av dem jag fortfarande bryr mig om. Och henne ska jag ringa.

Det jag däremot genomfört är...
  • ordnat alla papper ändå, hoppas att de räcker... Vad annars göra i höst? Åka till Uddevalla och måla tavlor kanske.
  • bokat tid hos frisören. jag kan inte gå runt och se ut som en gammal kärring i håret och känna mig risig och kass
  • sagt till chefen att jag ska sluta. också ont-i-magen-sak som gått över
  • tvättat mina underkläder istället för att bara köpt nya. aja baja. men vi missar jämt tvättiden! våra grannar måste avsky oss som tar plats



Såg den vackra gudinnan idag på jobbet. Nu överdrev jag lite kanske, men vacker är hon. Jag har bestämt mig för att jag ska skriva brev till henne för hon är en sån go och varm person att jag vill ha kvar henne i mitt liv. Och så ska jag ev. posta ett vykort till gamla jobbet också, säga hej då, eftersom jag bara drog ut på att ringa och säga upp mig från från vikarielistan förrän två månader efter senaste jobbpasset... De var ju så snälla där, de förtjänar ett tack och hej.

Kommentarer
Postat av: agneta

Här Hanna
http://tomtemor-lillnisse.blogspot.com/

2008-04-09 @ 12:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0