Emblagenerationen

Min lediga torsdag resulterade i en lunch med Eleonor, eller "Elfömos" som hon heter i min mobil, och hennes treårige son som trodde att jag hette "Kompis" eftersom han fick höra att "mammas kompis ska komma hit". Vi åt lunch och satte oss sedan ute och fikade. Under de fyra kommande timmarna pratade vi nästan oavbrutet om allt möjligt. Fast det var lite ovant att umgås med någon som hade ett litet barn att hålla koll på och ta hand om då och då. Det var en perfekt eftermiddag och vill så gärna träffa henne fler gånger. Jag fick även träffa hennes man och sedan på hemvägen klev jag av vid optikern och provade glasögonbågar lite snabbt.
Jag tror att jag fastnat för ett par nu, känns bra med dem, har varit in ett par gånger och testat dem. De är lite rundade, och lila till tonen och ger ett "mjukt intryck". Men jag måste nog köpa dem snart, innan de tas bort, för optikertanten tycker att det är tråkigt att gå runt och plocka med samma bågar hela tiden sa hon. Helst ska det komma nya en gång i halvåret, men hur ska man då hinna välja??!!

Nu har jag bara tre sista frågor: Hur kan Nikis 6 sekunder långa film "Jobbig backe" vara så bra? Och vad sjutton är "Emblagenerationen" alt. "Barnalbyl-generationen" och är jag en del av den?



Uppdaterad 19 april
Svar: Nej, jag tillhör inte Emblagenerationen. Våga vägra Alvedon! typ.

Kommentarer
Postat av: agneta

Svar på två: "Emblagenerationen" är de människor som får bedövningssavla vid läkar/tandläkarbesök och "barnalbygenerationen" är ungefär samma människor - de som när de var små fick smärtstillande och febernedsättande tabletter om föräldrarna trodde att de var/höll på att bli sjuka. Det vill säga: Den generation vars föräldrar var livrädda för smärta och som också kallas "Curlingföräldrar". Om du tillhör dem eller ej vet jag inte. JAG tror att det är bra att ha lite feber för det dödar bakterier och virus, och "sjuksmärta" är också bra till en viss del - kroppen säger att vi ska hålla fan på oss. Ett stick hos doktorn eller tandläkaren tar bort "onödig" smärta och Emblasalva bara luras (liksom föräldar som sägar att det här är inte farligt). På din första fråga har jag inget svar men vet att 70 minuter på löpbandet är ungefär vad en liten tjock kvinna står ut med... Kram

2008-04-18 @ 06:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0