Det godaste jag ätit

Tänk att en liten laxfilé som bara fått på sig lite salt, olivolja och peppar, och stått i 200 grader kan vara så gott! Gick runt på lilla Tempo hur länge som helst och funderade och kikade i frysdisken - och det är en konst ska jag säga er för det är knappast ett varuhus det där. Till slut blev det ingredienserna till den middag jag just nu avnjuter - lax i ugn med kokt potatis och romsås. Inget för smågrabbar så det här äter jag när sambon är på lagret!

Igår var vi som sagt och grillade i Säter. I Solvarbo befann sig visst Berkas brorsa, han fyllde 21, och när han handlade av mig samma dag hade han sagt att vi kunde komma förbi om vi ville. Dock åkte vi direkt hem istället. Jag hade inget smink och Christian ingen öl... haha... Ingen ursäkt tycker Berka på msn men han ska inte säga något för han försökte mörda mig inatt med världens största järnrör!!! Visserligen bara en dröm. Men ändå.

Det är sällan någon säger att jag har humor, de flesta säger motsatsen. Dock sa en liten sexåring jag vaktade idag på jobbets barnpassning att jag var rolig. "Du är rolig", sa hon. Ofta skojar jag astråkigt med barnen, så de tittar bara dumt på mig och säger något i stil med "jaha" med ett efterföljande "min pappa gör smörgåsar med skinka på" eller något annat ointressant... Fast idag när vi satt med duplot och hade en massa zoo och djurskötare så letade hon plötsligt efter giraffens unge. Jag pekade på mannen med den gula hatten som är "pappa" till Nicke Nyfiken, ni vet, och sa "där är han". Då skrattade hon faktiskt och sa "Du är rolig!" Så där hör ni, kattungejuvelen har humor likt en drottning och kan roa en liten kritisk sexåring, minsann!

+ Pretty Woman på TV ikväll. Filmen alla har sett förutom jag... eller, det var länge sedan

- Syrran som trodde att föräldrarna var på Gotland fast de var i Skara. Stor koll, syrran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0