Avis

Jag är så avundsjuk på Eve. I söndags när jag bara jobbade och goffade i mig godis - nicht samtidigt - hann hon åka på dagsutflykt till både Norge och Finland och se vackra berg torna upp framför henne. Och jag är så avis på Nilla som ska till Tokyo och hälsa på Ems, en tripp till Tokyo låter så glamoröst så det svämmar över i bubbelsodan. Själv åkte jag i 110 till Falun och pratade med Daniel på reservdelar på Ford. Mitt liv är lika spännande som en rastplats i Avesta... utan sittplats.

13 timmar sov jag inatt. Somnade en halvtimme in i Pretty Woman som var så ocool med alla sina trista 80-tals-dialoger, och vaknade en timme senare 22.45 och släntrade in i badrummet och drog ur linserna som fastnat på ögonen. Sedan damp jag i säng och steg inte upp förrän vid halv tolv idag. Tur att jag inte börjar förrän klockan sexton imorgon, för så pigg som jag är nu så kommer inte läggdags infalla sig förrän om ett bra tag.

Vet ni hur låg jag är, förresten? Jo. Jag har skrivit i Blondinbellas kommentarer bara för att länka min blogg. och besöksstatistiken steg från 16 till... makalösa 24 på fyra timmar. Inte en helt lyckad manöver alltså. Och undrar hur många av dessa tjugofyra som är felklick eller nära och kära ur verkliga livet?

Snart blir det "middag" med bakad potatis och skagenröra för två. Och nej, jag är inte gravid som en arbetskamrat trodde för att jag spydde häromnatten - jag hade bara ätit för många pumpakärnor tror jag, ca 100 gram var visst en aning för mycket för min mage. Utan den här skagenröran ska killen tycka om och det blir en middag för två personer ikväll till skillnad från min laxmiddag igår.

Och juste. Jag har gjort en ansats till att föra ihop min käre Eric Hasso, filmaren, med min kära syster Stina - rent proffessionellt. Ibörjan får hon nog bara iaktta när han kör sitt frilansande och dokumenterar köande pojkar till någon tv-spels-release, men jag hoppas hon får en hel del matnyttiga tips.

Om ni inte har gjort det så lyssna på den arga tanten "nattugglan" i inlägget under.

[Uppdatering 01.24 den 22 april: Under dagen fick jag 28 unika läsare. Hej på er. Nästan så jag kan samla er i mitt vardagsrum och läsa sagor.]

Kommentarer
Postat av: Evelina

Komsi komsi komsi ;)

2008-04-21 @ 23:59:46
URL: http://evefanten.blogg.se
Postat av: Nilla

Du ska å såklart gå till kenza.. inte idiotiska blondinbella juuuu!

Nu måste du laga mat åt oss, frestat med både lax och potatis!!! :)

Det är inte glamoröst, står i surt regn och ska betala hyran och måste packa mina ocoola kläder...

2008-04-22 @ 06:25:17
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: Kattungejuvelen

Nä, stå i surt regn och packa kläder låter inte så glamoröst kan jag hålla med om.

2008-04-22 @ 13:08:37
URL: http://kattungejavel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0