Jag har tagit körkort!

Äntligen blev det också min tur!
Det tog sin lilla tid, körkortstillståndet går ut om 3 dagar, och jag var nervös som sjutton. Körlektionen före gick bra, men själva uppkörningen gick så knaggligt! Visserligen klarade jag alla moment, men jag kände inte att jag hade ett riktigt flyt. Men körningen var godkänd, och jag som var övertygad om att jag inte klarat det, steg ur bilen och mumlade va' sjukt, va' sjukt häpet för mig själv.
Men godkänd blev jag!


Vi firade med lunch på stan med EK, åkte och handlade en Schwarzwaldtårta och killen min var chockad över hur dåligt lokalsinne jag har... hm... Han sa att han inte tvivlade på min körförmåga, men om jag skulle hitta hem är en annan femma...! Sicken karl, va?

Så. I snöblasket tog vi en tur till Falun med killen för en gång skull på passagerarplats. Det kom snöflingor men inget som stannade på vägen. Fast vi satte på dubbdäcken i förrgår ändå. När vi kom hem myste vi en stund i sängen och sedan somnade jag av utmattning (obs! efter all körkortsturbulens!). Tänka sig... Både ny lägenhet och färskt körkort under samma vecka... Vem hade kunnat gissa det?'

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0