Ett litet inlägg om Leif GW Persson i Boston Tea Party

Svt har länge lagt ut sina program gratis till allmänheten på sin hemsida. Kanal5 tog länge betalt men jag har till min stora glädje upptäckt att de nu, samt tv3, lägger ut vissa program på sin website. (När kommer folk förstå att tv-licensen är onödig när man har dator?)
Till saken, jävla kattunge!
Leif GW Persson verkar vara väldigt otrevlig på TV. Inte privat, för som gäst på Boston Tea Party ikväll (15/19) arbetar han. Visserligen har han rätt när han klipper av statsvetaren Stig-Björn angående Palmemordet - för ingen vet med säkerhet att Christer Pettersson gjorde det. Men jag tycker inte att det är särskilt underhållande när psykologen Rio Cederlund (som jag för övrigt inte riktigt kan med, hon verkar lite näbbig) blir kallad "kirurg... eller psykiatiker, och vid rättelse får svaret "jaha du får inte ens skriva ut tabletter" följd av gapskratt från Filip och Fredrik och publiken.

Ungefär såhär lät det i kvällens program.

- "... den inbundna typen. han har plågat djur i barndomen kanske" funderar psykologen.
Leif GW Persson skrattar för sig själv.
"Du skrattar?"
[...] blandade små halvmeningar av medverkande.
- "Jag gillar det lite, det är en polemisk stämning här idag"
inflikar Filip Hammar.
-"Jag är glad åt att med vilken tvärsäkerhet folk uttalar sig om brott..." säger Persson. Programledarna fnittrar. "Rimligtvis så måste..."
-"Men du uttalar dig om psykiatri..."
säger Rio.
-"Ja jo okej" säger Persson.
-"Det är en himla skillnad!" säger läkaren i programmet, Stefan Brandt. "Det är stor skillnad."
-"Jag trodde du var en kirurg eller nåt sånt. Men skit samma."
-"Men nu var det jag som talade!"
protesterar Rio.
- "Ja, jaså, du är psykiatiker." säger Persson.
- "Nej, psykolog är jag." Rio kikar under lugg.
- "Jaså, du får inte ens skriva ut tabletter" , kläcker Persson ur sig då.
Gapskratt. Persson pekar med fingret mot Rio. Ha ha ha, gud vad rolig du var nu!
Applåder. Och Rio skickar något underligt leende till sin bordsgranne. Resten av snutten fram till Veckans macka hör man små ord från bordet med experterna men personerna i soffan (Persson, Filip och Fredrik) pratar över bl.a. läkaren vars röst jag hör försöka överrösta. Jag tror inte de fikade tillsammans efteråt. Trots, att han försökte släta över det senare genom att säga att kriminologer inte kan prata med folk. Rio kontrade, rätt onödigt, att det var på gång i USA att psykologer får skriva ut tabletter, att förbundet jobbar på det. Very off topic.
"Du kan ringa mig om fem år så kan jag hjälpa dig" säger hon lite kaxigt.
" Jag har ju kontakter" avböjer Persson. "Oberoende psykiatriker jag umgås med." Många frågetecken!

Och jag som antingen älskar eller hatar folk - min värld är svartvit - har ändrat uppfattning om honom i en fingerknäpp.
Behöver jag berätta att jag gillar inte när folk grälar på TV, inte ens debatter, och pratar i mun på varandra.

Kommentarer
Postat av: Stina

Min värld är ganska svartvit med. Jag älskade Britney Spears som liten. Sen tyckte jag hon var scum. Nu tycker jag om henne igen. Hon är missförstådd bara ! Samma som Leif

2007-10-18 @ 21:42:48
URL: http://ensvensktiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0