Brottsoffer

... Vi måste ha nya lås till bilen! Jävla småglin/pundare/idioter som först försökte bryta sig in i lördags, och sedan nu i förrgår natt försökte igen men på både förar- och passagerarsida. De har kört in en jädra skruvmejsel och förstört så det inte går att låsa upp!
De kom inte in, men inte heller vi.
Ny metod är nu att klättra in via bakluckan och sedan låsa upp inifrån. Väldigt kul när man är på Coop Forums kundparkering och är så smidig som jag.
Och ja, vi har garage, men vi är lite lata.

OK, nu har han ringt och fått veta att det blir inte så otroligt dyrt att byta låskolvar som vi trott. Men det är ändå HIMLA ONÖDIGT! Jag är glad att vi ska flytta från det här området... Förra året blev den förra bilen vandaliserad genom att en man, som sambon såg mitt i natten, höll på att stjäla bultar från däcken. Också så sjukt. Det är ju mordförsök för sjutton!
Senare fick bilen inbrott. Krossad ruta, jättenice.

Och när vi precis fått upp Fårrden så var vi dumma nog att parkera den i stan. Nästa dag såg vi att ett gäng småglin/idioter sparkat sönder en del av bilens undre plast-nånting (väldigt bilkunnig) och lämnat ett plastörhänge som plåster på såren.

Välkommen till Borlänge, speciellt Tjärna Ängar.

Kommentarer
Postat av: agneta

Nu har jag inte fått min dagliga dos av kattungejuvelens ord - kattungejävel blir du då...
Eller jag? TALA till mig!!!

2007-10-25 @ 22:27:29
Postat av: Mia

Fan, inbrott
i bilen, det suger. Det är som att få sitt privatliv invaderat. Stackars er! Personligen trodde jag att garaget var till för bilen på vintern, för att man ska slippa skrapa rutor och sådant, inte för att undvika inbrott...Bra att ni flyttar snart!

2007-10-28 @ 03:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0