Jag hatar snö och bilar som ska in i garage

Det är 1 dm blötsnö som gör att fötter drunknar och jag blir stressad varje gång jag ska försöka få igång bilen. Jag VILL INTE köra ute idag, men alternativet är att gå, och även om det just lockar är det inte särskilt snällt att låta M gå med packning från stationen. Jag önskar så att vi bodde i nya lägenheten! Så mycket närmare och så enklare livet vore.
När vi fick bilen var den skråmfri, ett litet märke tror jag fanns som jag gjort när jag var liten när jag försökte ta bort smuts med en pinne. Nu har jag dekorerat lite till... Gah! Det är redan svårt när det är snöyrväder, halkvarning och man måste köra 20 km/h för sakta (läs: jag).
Om en timme ska M hämtas på tågstationen och kl. 20 ska killen hämtas på jobbet. Jag ser inte fram emot det... alls!
Resan till och från jobbet när jag skjutsade han nyss var pirrigt men gick bra. Däremot kom jag helt snett in i garaget och det kom otäcka ljud från sidan av bilen, och så gick sidobackspegeln nästan av. Jag ringde och grät till sambon och förbannade allt, och han krävde att jag skulle superlimma tillbaks spegeln. Dock kunde jag trycka tillbaka den och den satt rätt bra, så jag tror inte att den kommer lossna.
Fast jag vet inte hur jag ska lyckas komma ut ur garagehelvetet... Lär åka om 45 min och då måste bilen ut igen.
Måste plaska genom snön och låsa upp garaget och försöka backa ut så rakt som möjligt så inte samma olycka händer igen... Bilen får väl stå ut med detta, jag har haft körkort i nästan en månad, och jag får väl inse att jag är en usel förare... *hata hata hata* Slår vad om att det har fryst till ikväll, det fattas bara det...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0