Dusch, jobb, eftermiddag

Har varit i duschen tre gånger idag. Först på morgonen, sedan på jobbet med en gamling, och sedan blev jag inskickad i duschen av Fyrvaktarn när jag kom hem för jag luktade salt. Notera att jag sa - var i duschen - inte duschade.

Jobbet idag gick bra. Ny avdelning, samma hus, men trivdes gott. Hoppas bara att de var lika nöjda där, så jag får komma dit fler gånger. Inga fler pass på G - tråkigt. Men jag känner mig ändå lite sjuk idag, inte helt kry. Kanske är hemma imorgon och vilar. När jag drack vatten idag på jobbet smakade det så jäkla illa så jag fick be en kollega testa ifall det var koppen det var fel på ("ja, det kanske det är..."). Usch, provade flera olika glas med olika ursprung (skåp) men jag tyckte ändå vattnet smakade äckligt. Och sen när jag kom hem och skulle tvätta tyckte jag att sköljmedlet till tvätten doftade så gott. Det är snett i kroppen för mig tror jag.

Idag fick sambon besök av en "lägenhetsspekulant" - en icke-svensk-talande kvinna som oanmält ringde på dörren, sträckte fram en broschyr om hyreslägenheter och pekade på ögat, utan att säga ett ord. Han tittade lite förbryllat och förstrött i broschyren ett tag innan han förstod att hon ville kika på lägenheten. Hon tittade snabbt och försvann. Det var en av två som anmält intresse för lägenheten. Skönt, man vill ju inte ha nån petig som vill se hur badrummet ser ut eller garderobernas utformning i detalj.

Snart ska jag och Muffel-Johan, som Fyrvaktaren även kallas, fara och hälsa på hans faster och farbror Gertomaryann. Coolt namn, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0