De heter inte... och nej, jag vet inte var, när eller vem

Gertomaryann, utan det är en sammankoppling för jag är från Stockholm.
Trevligt folk han är släkt med, Muffel-Johan. Vi stannade och käkade pizza. Han är så omtyckt.

Och det var sååå intressant (inte) när namn på gamla bekanta och folk från Finlands togs upp, vilda diskussioner och detaljerade beskrivningar av hus, grannar och vägar. Men sånt får man alltid stå ut med när man sätts bland släktingar runt ett bord som inte ses så ofta.
Och jag kan faktiskt också uppskatta enbart känslan av att ha släkt (ja, sambons släkt) i samma stad som man själv bor. Ungefär som jag njuter av att ha arbetskamrater i samma stad, trots att jag får ta slängda meningar såsom "Ja, jag bor ju rätt nära Idkerberget du vet...?" "Mm..."eller "nope"", svarar jag då beroende på situationen. Ibland orkar jag bara inte höra ännu fler "nära" och "intill" eller "fem kilometer utanför..." för jag vet ändå inte var orten ligger så jag svarar att jag vet precis var det ligger.
Bla bla bla.
Som när Aftonbladet skriver om Idol 2007. Helt ute och cyklar. Köss.

Och jag kommer nog aldrig vilja släktforska sådär som hans kusin gör. För det tar aldrig slut, det byggs på i all oändlighet, och det är som det här med universum - man får så ont i huvudet och ögona att man bara slutar upp med att grubbla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0